LEAN Dienstverlening quiz

LEAN Dienstverlening quizWelkom bij de LEAN Dienstverlening quiz!

Met de volgende vragen kunt u uw kennis testen. Op uw antwoorden krijgt u uitgebreide feedback. Er is geen tijdslimiet, dus u kunt rustig nadenken. Iedere keer dat u de quiz speelt, krijgt u tien willekeurige vragen en zijn de antwoordmogelijkheden gehusseld.

Hoeveel weet u al van LEAN Dienstverlening?

1) Wat zijn voorbeelden van verspilling? (LET OP: meerdere antwoorden mogelijk)
2) Wat maakt LEAN bij publieke dienstverlening anders dan in de industrie?
3) Wat zijn, volgens de 5S methode, de vijf basisprincipes voor een opgeruimde werkplek?
4) LEAN is een methode die bedoeld is voor... (LET OP: meerdere antwoorden mogelijk)
5) De LEAN methodiek om processen te verbeteren is geschikt voor... (Kies het best passende antwoord)
6) Hoe vaak moet u volgens het “5 whys” principe doorvragen om tot de kern van een probleem te komen?
7) Wat is Kaizen?
8) Wat is belangrijk om te bedenken voordat er een LEAN verbeterproject wordt gestart om een probleem met een proces op te lossen? (LET OP: meerdere antwoorden mogelijk)
9) Wat staat bij LEAN altijd voorop?
10) Wie is de "klant" van een proces?

Dit is het einde van de LEAN Dienstverlening quiz. Bent u nieuwsgierig naar uw score en de juiste antwoorden? Vul dan onderstaande gegevens in en klik op Beoordelen.

Naam
Organisatie
E-mail