LEAN Dienstverlening quiz

LEAN Dienstverlening quizWelkom bij de LEAN Dienstverlening quiz!

Met de volgende vragen kunt u uw kennis testen. Op uw antwoorden krijgt u uitgebreide feedback. Er is geen tijdslimiet, dus u kunt rustig nadenken. Iedere keer dat u de quiz speelt, krijgt u tien willekeurige vragen en zijn de antwoordmogelijkheden gehusseld.

Hoeveel weet u al van LEAN Dienstverlening?

1) Wat is belangrijk om te bedenken voordat er een LEAN verbeterproject wordt gestart om een probleem met een proces op te lossen? (LET OP: meerdere antwoorden mogelijk)
2) Hoe vaak moet u volgens het “5 whys” principe doorvragen om tot de kern van een probleem te komen?
3) Wat zijn voorbeelden van verspilling? (LET OP: meerdere antwoorden mogelijk)
4) Wat maakt LEAN bij publieke dienstverlening anders dan in de industrie?
5) Wat staat centraal bij verbetermanagement volgens LEAN?
6) Wat is een voorbeeld van een "waarde toevoegende activiteit" in een proces?
7) LEAN is een methode die bedoeld is voor... (LET OP: meerdere antwoorden mogelijk)
8) Welke uitdrukking past het beste bij het LEAN gedachtegoed?
9) Een kenmerk van een organisatie die ernaar streeft om LEAN te werken is:
10) Wat staat bij LEAN altijd voorop?

Dit is het einde van de LEAN Dienstverlening quiz. Bent u nieuwsgierig naar uw score en de juiste antwoorden? Vul dan onderstaande gegevens in en klik op Beoordelen.

Naam
Organisatie
E-mail