LEAN Dienstverlening quiz

LEAN Dienstverlening quizWelkom bij de LEAN Dienstverlening quiz!

Met de volgende vragen kunt u uw kennis testen. Op uw antwoorden krijgt u uitgebreide feedback. Er is geen tijdslimiet, dus u kunt rustig nadenken. Iedere keer dat u de quiz speelt, krijgt u tien willekeurige vragen en zijn de antwoordmogelijkheden gehusseld.

Hoeveel weet u al van LEAN Dienstverlening?

1) Wie is de "klant" van een proces?
2) Wat staat centraal bij verbetermanagement volgens LEAN?
3) Wat maakt LEAN bij publieke dienstverlening anders dan in de industrie?
4) Een kenmerk van een organisatie die ernaar streeft om LEAN te werken is:
5) Waar staat LEAN voor?
6) Wat staat bij LEAN altijd voorop?
7) Wat zijn voorbeelden van verspilling? (LET OP: meerdere antwoorden mogelijk)
8) Wat zijn, volgens de 5S methode, de vijf basisprincipes voor een opgeruimde werkplek?
9) Hoe vaak moet u volgens het “5 whys” principe doorvragen om tot de kern van een probleem te komen?
10) Als de beoordeling van een subsidieaanvraag effectief 1 uur duurt en 1 week doorlooptijd heeft, hoeveel procent van de doorlooptijd wordt er dan waarde toegevoegd?

Dit is het einde van de LEAN Dienstverlening quiz. Bent u nieuwsgierig naar uw score en de juiste antwoorden? Vul dan onderstaande gegevens in en klik op Beoordelen.

Naam
Organisatie
E-mail