Laatste nieuwsbericht:
ICTU/BZK lanceert spel voor verbeteren dienstverlening
Nieuws: Optimaal DigitaalOpdrachtgevers
Inflection werkt(e) o.a. voor:Onderwijsinstelling
Inflection is erkend en geregistreerd als onderwijsinstelling.
Lees meer over de auditVerandermanagement
Leer weerstand te voorkomen en veranderbereidheid te benutten in een training verandermanagement op uw locatie.
Bekijk beschikbare dataWorkshop LEAN Overheid
Speciaal voor Rijksoverheid, Gemeente en Provincie: een ééndaagse LEAN workshop op maat in uw eigen organisatie.
Vraag nu een offerteNieuwsbrief
Artikelen en tips voor dienstverlening in de publieke sector
Direct inschrijvenNog vragen?
Uiterlijk de volgende werkdag neem ik contact met u op.
Laat uw bericht achter
Training Cruciale Gesprekken
Aanspreken op houding en gedrag is lastig – of het nu bij een klant, collega of medewerker is. Door spanning lopen de emoties vaak hoog op en lukt het niet meer om het voorgenomen doel te behalen. Deze in-company training cruciale gesprekken leert bestuurders, leidinggevenden en medewerkers om lastige gesprekken niet uit de weg te gaan, maar resultaten te bereiken.
Vechten of vluchten?
Als er veel op het spel staat, geeft het voeren van een gesprek vaak spanning. Die spanning zorgt voor een intuïtieve keuze tussen twee primaire reacties: vechten of vluchten. Beide zijn echter niet effectief.
Met een vechthouding kun je in een gesprek weinig bereiken. Het verbaal aanvallen van de gesprekspartner geeft niet de gespreksveiligheid om samen de zaak van verschillende kanten te kunnen bekijken.
Vluchten helpt ook niet, want dan wordt het gesprek niet of nauwelijks gevoerd. Het is heel menselijk om spannende gesprekken uit de weg te gaan en uit te stellen, maar de consequentie is dat de ongewenste houding en gedrag ongehinderd voortduren. In plaats van de ervaren problemen aan te pakken, ontstaan er dan vaak een onderstroom, roddels en interne politiek.
In-company training cruciale gesprekken
In deze training leren de deelnemers om te vechten noch te vluchten maar rustig de koe bij horens te vatten en zo resultaten te bereiken in lastige gesprekken. Daarbij is ruimte voor de persoon en de functie van elke deelnemer. In de training leert iedereen bij zichzelf natuurlijke reacties te herkennen en om te buigen naar constructieve gesprekstechnieken.
Deze training is één hele dag in uw eigen organisatie en geschikt voor groepen van 1 tot 10 deelnemers. De inhoud is speciaal gericht op bestuurders, managers, leidinggevenden en medewerkers met een HBO/WO werk- en denkniveau. De training is met name bedoeld voor de (semi) overheid, zoals gemeente, provincie, ministerie, waterschap en vergelijkbaar.
Over de docent Cruciale Gesprekken
Ik ben Ron van der Kolk, communicatiepsycholoog én bedrijfskundige. Ik bestudeerde menselijk gedrag aan de Universiteit Utrecht en voltooide later een bedrijfskundige masteropleiding met specialisatie verandermanagement. Als interim manager in de publieke sector heb ik heel wat cruciale gesprekken gevoerd. Graag help ik u om meer te bereiken in moeilijke gesprekken.
Plan een datum en vraag een offerte
Geïnteresseerd in deze training? Als u de gewenste datum met uw wensen doorgeeft ontvangt u uiterlijk de eerstvolgende werkdag een prijsopgave.
Ja, stuur mij een offerte voor deze training
Liever eerst even overleggen? Neemt u gerust contact op:
Docent:
drs. Ron van der Kolk MBA
E-mail:
Telefoon:
Tijdelijke actie: wanneer u deze training boekt, krijgt u een exemplaar van het boek Effectief in cruciale gesprekken van John Manschot toegezonden.
Het boek is een nuttige aanvulling op deze training, met nog meer informatie over de gesprekstechnieken om cruciale gesprekken over lastige kwesties te voeren. Dankzij de inzichten, tips en praktijkvoorbeelden in dit boek treedt u cruciale gesprekken met nog meer vertrouwen tegemoet.
Neem gerust contact op voor vragen of het reserveren van een datum.
![]() |
Na een succesvolle audit is Inflection toegelaten tot het Centraal Register Kort Beroepsonderwijs. Hierdoor zijn de trainingen van Inflection vrijgesteld van BTW. In de audit is getoetst op o.a. zorgvuldigheid en betrouwbaarheid. |